عنوان:
بررسي و مقايسه رشد شناختي دختران و پسران ۹-۶ ساله
با فرمت قابل ويرايش word
تعداد صفحات: 131 صفحه
تكه هاي از متن به عنوان نمونه :
چكيده فصل اول
فصــل اول
مقدمه
بيان مسئله
اهداف پژوهش
اهميت پژوهش
فرضيه
دلايل ارائه فرضيه
متغيرهاي تحقيق
ساير فرضيهها
تعريف واژهها
الف- تعريف نظري
ب- تعريف عملي
چكيده فصل دوم
فصل دوم
اولين وسيله آموزش
نقاشي چيست؟
بررسي ديدگاههاي مختلف راجع به نقاشي
۱- ديدگاه تكاملي(نقاشي به مثابه بازي)
۲- ديدگاه پياژه
مراحل رشد از نظر پياژه
۳- ديدگاه روانكاوي
سوابق تحقيق
پژوهش در مورد نقاشي
نقاشيهاي فرافكني
نقاشي سالم
عوامل مؤثر در بيان نقاشي كودكان
تفاوتهاي خلقي در كودكان
تحريكپذيري
بازداري و ترس
تفاوتهاي پسران و دختران
تكامل چهرهنگاري
مراحل تحول شناختي
شكل آدم
بكارگيري رنگ در نقاشي
منشاء اهميت رنگ
چكيده فصل سوم
فصــل سوم
طرح مسأله
ابزار پژوهش
تست آدمك رنگي
جامعه آماري
نمونه آماري
روش نمونهگيري
روش آماري
روش اجرا
قابليت اعتماد و اعتبار آزمون ترسيم آدمك
فصــل چهارم
توصيف اطلاعات
جدول (۱-۲) - توزيع فراواني نمرات سر دختران ۶ ساله
نمودار (۲-۲) – هيستوگرام نمرات سر دختران ۶ ساله
جدول (۳-۲) – توزيع فراواني نمرات سر پسران ۶ ساله
نمودار (۴-۲) – هيستوگرام نمرات سر پسران ۶ ساله
نمودار (۶-۲) – هيستوگرام نمرات طرح بدن دختران ۶ ساله
جدول (۵-۲) – توزيع فراواني نمرات طرح بدن دختران ۶ ساله
آزمون معنيدار بودن ميانگين نمرات سر دختران و پسران ۶ ساله
جدول (۷-۲) – توزيع فراواني نمرات طرح بدن پسران ۶ ساله
نمودار (۸-۲) – هيستوگرام نمرات طرح بدن پسران ۶ ساله
جدول (۹-۲) – توزيع فراواني نمرات لباس دختران ۶ ساله
نمودار (۱۰-۲) – هيستوگرام نمرات لباس دختران ۶ ساله
جدول (۱-۳) – توزيع فراواني نمرات لباس پسران ۶ ساله
نمودار (۱۰-۲) – هيستوگرام نمرات لباس پسران ۶ ساله
جدول (۳-۳) – توزيع فراواني سر پسران ۶ ساله
نمودار (۴-۳) – هيستوگرام نمرات كلي دختران ۶ ساله
جدول (۵-۳) – توزيع فراواني نمرات پسران ۶ ساله
نمودار (۶-۳) – هيستوگرام نمرات كلي پسران ۶ ساله
جدول (۷-۳) – توزيع فراواني سر دختران ۷ ساله
نمودار (۸-۳) – هيستوگرام مربوط به نمرات سر دختران ۷ ساله
جدول (۹-۳) – توزيع فراواني نمرات سر پسران ۷ ساله
نمودار (۱۰-۳) – هيستوگرام مربوط به نمرات سر پسران ۷ ساله
جدول (۱-۴) – توزيع فراواني نمرات طرح بدن دختران ۷ ساله
نمودار (۲-۴) – هيستوگرام مربوط به نمرات طرح بدن دختران ۷ ساله
جدول (۳-۴) – توزيع فراواني نمرات طرح بدن پسران ۷ ساله
نمودار (۴-۴) – هيستوگرام نمرات طرح بدن پسران ۷ ساله
جدول (۵-۴) – توزيع فراواني نمرات لباس دختران ۷ ساله
نمودار (۶-۴) – هيستوگرام مربوط به نمرات لباس دختران ۷ ساله
جدول (۷-۴) – توزيع فراواني در نمرات لباس پسران ۷ ساله
نمودار (۶-۴) – هيستوگرام مربوط به نمرات لباس پسران ۷ ساله
جدول (۹-۴) – توزيع فراواني نمرات كلي دختران ۷ ساله
نمودار (۱۰-۴) – هيستوگرام نمرات كلي دختران ۷ ساله
جدول (۱-۵) – توزيع فراواني نمرات كلي پسران ۷ ساله
نمودار (۲-۵) – هيستوگرام مربوط به نمرات كلي پسران ۷ ساله
جدول (۳-۵) – توزيع فراواني نمرات سر دختران ۸ ساله
نمودار (۴-۵) – هيستوگرام مربوط به نمرات سر دختران ۸ ساله
جدول (۵-۵) – توزيع فراواني نمرات سر پسران ۸ ساله
نمودار (۶-۵) – هيستوگرام مربوط به نمرات سر پسران ۸ ساله
جدول (۷-۵) – توزيع فراواني نمرات طرح بدن دختران ۸ ساله
نمودار (۸-۵) – هيستوگرام مربوط به نمرات طرح بدن دختران ۸ ساله
جدول (۹-۵) – توزيع فراواني نمرات طرح بدن پسران ۸ ساله
نمودار (۱۰-۵) – هيستوگرام مربوط به نمرات طرح بدن پسران ۸ ساله
جدول (۱-۶) – توزيع فراواني نمرات لباس دختران ۸ ساله
نمودار (۲-۶) – هيستوگرام مربوط به نمرات لباس دختران ۸ ساله
جدول (۳-۶) – توزيع فراواني لباس پسران ۸ ساله
نمودار (۴-۶) – هيستوگرام مربوط به نمرات لباس پسران ۸ ساله
جدول (۵-۶) – توزيع فراواني نمرات كلي دختران ۸ ساله
نمودار (۶-۶) – هيستوگرام مربوط به نمرات كلي دختران ۸ ساله
جدول (۷-۶) – توزيع فراواني نمرات كلي پسران ۸ ساله
حدود واقعي نمرات
نمودار (۸-۶) – هيستوگرام مربوط به نمرات كلي پسران ۸ ساله
جدول (۹-۶) – توزيع فراواني به نمرات سر دختران ۹ ساله
نمودار (۱۰-۶) – هيستوگرام مربوط به نمرات سر دختران ۹ ساله
جدول (۱-۷) – توزيع فراواني نمرات سر پسران ۹ ساله
نمودار (۲-۷) – هيستوگرام مربوط به نمرات سر پسران ۹ ساله
جدول (۳-۷) – توزيع فراواني نمرات طرح بدن دختران ۹ ساله
نمودار (۴-۷) – هيستوگرام مربوط به نمرات طرح بدن دختران ۹ ساله
جدول (۵-۷) – توزيع فراواني نمرات طرح بدن پسران ۹ ساله
نمودار (۶-۷) – هيستوگرام مربوط به طرح بدن پسران ۹ ساله
جدول (۷-۷) – توزيع فراواني نمرات لباس دختران ۹ ساله
نمودار (۸-۷) – هيستوگرام مربوط به نمرات لباس دختران ۹ ساله
جدول (۹-۷) – توزيع فراواني لباس پسران ۹ ساله
نمودار (۱۰-۷) – هيستوگرام مربوط به نمرات لباس پسران ۹ ساله
جدول (۱-۸) – توزيع فراواني نمرات كلي دختران ۹ ساله
نمودار (۲-۸) – هيستوگرام مربوط به نمرات كلي دختران ۹ ساله
جدول (۳-۸) – توزيع فراواني نمرات كلي پسران ۹ ساله
نمودار (۴-۸) – هيستوگرام مربوط به نمرات كلي پسران ۹ ساله
مقايسه سني نمرات كلي دختران با يكديگر
الف- مقايسه نمرات كلي دختران ۷ ساله با نمرات كلي دختران ۶ ساله
ب- مقايسه نمرات كلي دختران ۷ ساله با نمرات كلي دختران ۸ ساله
ج- مقايسه نمرات كلي دختران ۸ ساله با نمرات كلي دختران ۹ ساله
نمودار (۹-۸) – چندضلعي مقايسه سني نمرات كلي دختران
مقايسه سني نمرات كلي پسران با يكديگر
الف- مقايسه نمرات كلي پسران ۷ ساله با نمرات كلي پسران ۶ ساله
ب- مقايسه نمرات كلي پسران ۷ ساله با نمرات كلي پسران ۸ ساله
جمقايسه نمرات كلي پسران ۸ ساله با نمرات كلي پسران ۹ساله
نمودار (۱۰-۸) – چندضلعي مقايسه سني نمرات كلي پسران
جدول (۱-۹) – ميانگين مقياسهاي دختران
جدول (۲-۹) – ميانگين مقياسهاي پسران
جدول (۱-۹) – ميانگين مقياسهاي دختران
نمودار (۳-۹) – چندضلعي مقايسه نمرات كلي دختران و پسران
نمودار (۴-۹) – چندضلعي مقايسه سني نمرات كلي دختران و پسران
شيوة اجرا نمرهگذاري و نتايج آماري آزمون آدمك رنگي
جدول شماره ۱- هنجارگزيني چاركي «مقياس سر» در پسران براساس سن تقويمي
جدول شماره ۲- هنجارگزيني چاركي «مقياس طرح بدني» در پسران براساس سن تقويمي
جدول شماره ۳- هنجارگزيني چاركي «مقياس لباس» در پسران براساس سن تقويمي
جدول شماره ۴- هنجارگزيني چاركي «مقياس كلي در پسران» (براساس سن تقويمي)
جدول شماره ۵- هنجارگزيني چاركي «مقياس سر» در دختران براساس سن تقويمي
جدول شماره ۶- هنجارگزيني چاركي «مقياس طرح بدني» در دختران براساس سن تقويمي
جدول شماره ۷- هنجارگزيني چاركي «مقياس لباس» در دختران براساس سن تقويمي
جدول شماره ۸- هنجارگزيني چاركي «مقياس كلي» در دختران براساس سن تقويمي
ورقه نمرهگذاري تست آدمك رنگي
الف) جدول شماره ۱- مقياس تحوليافتگي
فصــل پنجم
بحث و نتيجهگيري
مزاياي ابزارهاي گردآوري اطلاعات
محدوديتهاي خارج از كنترل پژوهشگر
پيشنهادات
منابع فارسي
منابع انگليسي
۱)قسمت اولمقياس سر
۲)قسمت دوممقياس طرح بدني
۳) قسمت سوم مقياس لباس
چكيده فصل اول:
نقاشي كودك يك پيام است، آنچه را كه او نميتواند به لفظ درآورد به ما انتقال ميدهد. بررسي و درك زبان نقاشي اطلاعات ارزندهايي را در اختيار والدين و مربيان و روانشناسان و همه كساني ميگذارد كه خواهان درك و دريافت راز و رمز جهان كودك هستند، اكتشاف نظامدار اين قلمرو به آخرين دهههاي قرن گذشته بازميگردد و بر قوانيني متكي است كه خطشناسي نيز از آن سود جسته است. بيان مسئله: با توجه به گسترش پژوهشهاي تجربي در زمينه روانشناسي كودك به ويژه به كمك دانش رفتاري و دادههاي اساسي كه روانشناسي سنجشي در مورد پرورش سيستم عصبي و مركزي ارائه دادهاند، نگرش بزرگسالان در جهات گوناگون رفتاري كودكان دستخوش تغييرات مختلفي شده است. بنا به تحقيق (ورپيلو) دو روند اساسي در توسعه و پيشرفت درك كودك مؤثر واقع ميشود كه يكي تشخيص شناخت اشياء و ديگري تمايز بين آنهاست. اهداف پژوهش الف: استفاده از نقاشي به عنوان وسيلهاي ساده براي سنجش رشد شناختي.
ب: به دست آوردن ارتباط بين جنسيت و رشد شناختي.
ج: به دست آوردن ارتباط بين سن و رشد شناختي.
اهميت پژوهش:
در عصر حاضر هر روز كه ميگذرد هنر كودكان اهميت بيشتري مييابد و به خاطر تأثيري كه روانشناسي و علوم تربيتي از آن به عمل ميآورد همپاي ديگر هنرهاي مختلف رو به تكامل و پيشرفت است، هنر و نقاشي كودكان گواه راستيني بر حقايق اجتماعي و روانشناسي است.
فرضيه:
سطح تحوليافتگي (رشد شناختي) در دختران بالاتر از پسران است.
و......